Finans

Shinkage
16.06.2019 kl 22:14 2916

Jeg har ikke satt meg inn i detaljene rundt disse selskapene, men har fått med meg at det kan være god business i å kjøpe opp låneporteføljer. Usikrede lån gir selvsagt ingen garantier, men statistisk sett er det vel neppe noen stor risiko så lenge prisen er riktig. Unntaket vil selvsagt være dersom økonomien kollapser fullstendig, men da får jo de aller fleste problemer.

Jeg er enig med det i den siste betraktningen, og tenkte det samme - dessverre 2 uker for tidlig. Jeg solgte meg ut av en viss aksje med pen gevinst, og satt da med 70% av verdiene på konto. Den første reelle effekten av Trump-Kina krangelen kom derimot 2 uker senere enn jeg trodde, og i mellomtiden hadde jeg latt meg friste til å gå inn i markedet igjen. Man lærer så lenge man lever, og det krever disiplin a la fri kapital stå på konto :-)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.