Finans

Skipssjefen
16.06.2019 kl 21:42 2941

Ja der skal jeg ta litt selvkritikk, det var ikke meningen å være så krass og direkte. Men nå forsøkte jeg å roe litt ned i NEL trådene, og ta en liten fridag fra HO.
Det kommer kritikk og sjikane fra alle kanter, nye tråder osv. Så jeg kan fort ta til den ampre pennen som her.

Nei jeg vet ikke hvordan det skal gå, jeg har vel sagt lenge at børsene er dyre, og at vi er på overtid. Men det er jo et faktum at når du nå kjøper 1 kr i axa, så betaler du 70 øre. B2H mye det samme.

Min oppfatning er at det er RIKELIG med gjeld å ta av i Norge, og Europa. Det at man vil stramme til forbrukslånsbanker her, utgjør for begge AXA og B2H små deler av portisen, og det er lenge til det vil ha noe å si.
Dessuten er det ikke slike regler i Europa, og det blir en overflod av gjeld som AXA og B2H vil få billig når bankene stadig rydder i ballansene sine.

Disse har vel hallvert seg i kurs, i allefall B2, mens AXA er ned 30-40% fra toppen. Det er nå betydelig rabatt der, og warranter til 32.50 ligger klare for Fredriksen i oktober.

Jeg er mer eller mindre ferdig i aksjemarkedet, frem til Trump og Kinamann har blitt enig. Om de ikke har ødelagt for mye, så kanskje jeg kommer tilbake. Men nå føles det tryggere med penger på VPS enn på børs. Uansett, axa er billig på 17-18 kr, samme med B2H 9 tallet.

SS

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.