Offshore

laser
13.06.2019 kl 13:11 2689

Mange gode synspunkter. Noen sitter langt - andre sitter kort og tar med seg det de kan men blir ikke shortere fordi de selger på 4,35 - de bare realiserer en gevinst. Jeg tror vi skal høyere og sitter. Da taper jeg på tradingmulighetene i håp om at en riktig prising eller reprising av aksjen eller sågar hele industrien skal inntreffe. Og litt fart rundt Hormuz- stredet kan fort sette fyr på oljeprisen - det samme kan en handelsavtale USA-Kina. Triggerne ligger der. Selskapsspesifikke triggere foreligger også. Foreløpig har Quintana aksjen vært et mareritt for Archer, på samme måte som Archer har vært det for Seadrill. Løsner det så... Argentina vil tjene stort på høyere oljepriser og Archer vil smøres av høyere aktivitet og fastere valuta i Argentina. Mer spesifikt så venter vel mange på hvem som blir ny fast CEO i Archer. Har ikke fått med meg noe om dette og ikke bra for så stor organisasjon å ikke ha permanent inndekning. Og så var det kontraktene da....... alle har vel ventet og ventet (utover Chevron kontrakten). Tror nok det var derfor Lecher måtte gå - har ikke klart å hale i land noe han har trodd sterkt på. Men vesentligst er vel refinansieringen - den dagen de kan melde at den er sikret tenker jeg bremsene slippes og kursen drar av sted.
Mao mange triggere - desto lengre tid desto større negativt kurspress. Mye av dette oppveies av HH sitt solide kjøp av 8 mill aksjer. Han har tenkt å tjene penger på sin investering - det har jeg også. Han sitter med innsidekunnskap og må derfor gjøre sine handler når markedet vet alt. Men han kjøper også fordi han vet hvilke potensiale selskapet representerer. Jeg tror løsningen på flere av de selskapsspesifikke triggerne kommer i løpet av sommeren. Da er jeg klar.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.