Bil og motor

Basse
13.06.2019 kl 11:47 1028

et batteri kan bruke lang tid på å degenerere til null kapasitet, men tiden det tar til degenereringen er så stor at batteriet i praksis er ubrukelig kan være svært kort

alle med lap top og mobil gjør egne erfaringer med dette

om kjøretøyet etter 10 år har halvert rekkevidde samtidig som det er nødvendig å lade det dobbelt så hyppig, da hjelper det lite om batteriet ikke vil nå null kapasitet i løpet av de neste 12 årene

kapasiteten i drivstofftanken på min ene dieselbil er akkurat det samme som da den var ny for 17 år siden, og en ny tank koster i dag ca 1500 kroner på Skruvat.no. Jeg ikke tatt tiden, men å fylle full tank med diesel oppleves ikke å ta lenger tid i dag enn da bilen var ny, og tiden det tar før tanken er tom er definitivt ikke endret, jeg antar jeg kjører lengre per liter i dag siden jeg er blitt (litt) mer moden bak rattet og kjører (litt) sjeldnere som om jeg skulle ha stjålet den bilen

Redigert 13.06.2019 kl 11:51

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.