Bil og motor

Fjordgubben
12.06.2019 kl 19:14 1215

Hører jo stadig vekk om at eiere av elbiler skifter batteriet, noen må fortelle de at dette er unødvendig.

Utrolig rart at batteriene i de elektroniske apparatene jeg eier som telefoner, laptopper, radioer og annet ikke varer lengre enn noen år før de er merkbart dårligere, hvordan kan det ha seg at disse bilbatteriene skal vare i hele 22 år?

Greit, jeg har hatt batterier i biler og de varer typisk i 6-7 år, så helt plutselig når man skal starte en kald morgen er det enten flatt eller nesten flatt og det er bare å skifte ut, spiller ingen rolle at dynamoen lader som bare det, batteriet er dårlig og må skiftes. Greit dette er blybatterier, men i telefon og laptops er det jo lithium ion som er det samme som i elbiler, og disse ser ut til å vare enda kortere tid enn de famle blybatteriene så gudene må vite hva som foregår.

Jeg har ikke peiling annet enn at jeg vet at alt jeg kjøper som har batterier blir merkbart dårligere etter relativt få år.
Redigert 12.06.2019 kl 19:19

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.