Industri

Kommentatoren
09.06.2019 kl 23:15 1055

Tomras rolle innen plast i dag er som sagt at man i kraft av sin teknologi er overlegen global markedsleder både innen innsamling av plastflasker og sortering av blandet plastavfall. Hvor stort det kan bli, får være opp til hver enkelt å vurdere. Man gjør seg jo visse tanker når landene i den mest utviklede delen av verden har forsømt resirkulering i flere tiår og i stedet skipet avfallet sitt til fattige nasjoner og nå på en måte må begynne helt på nytt når mottaklandene har satt foten ned og stopper importen. Mottakerlandene har nå mer enn nok med å håndtere sitt eget plastavfall, og må også bygge opp en moderne resirkuleringsindustri.... Et ferskt talende eksempel fra Europa som iallefall sier meg en del, er dette:

https://forum.hegnar.no/thread/29738/view

Integra Plastics investerer altså over en kvart milliard kroner (30 millioner euro) i dette produksjonsanlegget og takker Tomras sorteringsteknologi for suksessen. Leste annetsteds at man regner med at investeringen vil være hentet inn i løpet av 7 år.

Forøvrig kan jeg bare gjenta at det jeg anbefaler mer enn noe annet er å se Tomras Capital Markets Day fra høsten 2018 på webcast. Den finner man på Tomra Investor Relations.

Redigert 09.06.2019 kl 23:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.