Offshore

Investor 33
03.06.2019 kl 14:12 2843

Å kvittet seg med obligasjonsgjelden ved salg og brukt av kontantbeholdningen, ville ha redusert renteutgiftene betraktelig. Bare renter utgjør hundre talls millioner kroner. Et rigg salg på "billig" salg, hadde utlignet på sikt det man betaler nå av renter. Dessuten hadde selskapet vært mer "robust" om man kan si det sånn.
Når renter og øvrige utgifter overstiger inntekter til et selskap, bør tiltak iverksettes. Man hører jo så fint at oljeindustrien er på vei opp, men ser ikke det ved økte oppdrag enn så lenge.

Å vente å se holdning, og bruke kontantbeholdningen er ikke en god løsning slik jeg betrakter det. Bedre å stå rustet og ta forbehold samt eventuelt tenke det verste når man nå har mulighet for å ta grep over situasjonen som nå er. Men mulig de store har strategi for å ikke iverksette noe, da de har kapital til å ta denne risken uten å tape penger på sikt. Øvrige aksjonærer vil bli tapere ved en emisjon.

Tenk om småaksjonærer, de som sparer i fond og kommunene forøvrig som investerer på børsen hadde uteblitt, da hadde ikke Fredriksen med flere blitt beriket via børsen. De er helt avhengig av oss alle andre for å kunne berike seg via børsen. Men jeg er slik som dere i den gode tro og håper, at den store gevinsten i aksjemarkedet skal komme til meg også. .

Selv har jeg "beriket" meg på eiendom ved salg og kjøp enn 15-20 års tid. De store gevinstene har kommet via eiendom, ikke aksjer. Begynte med 100.000 og er nå¨rundt 10.000.0000 millioner kroner uten gjeld. Filosofien har vært kostnader kontra inntekter. Å være føre var enn etter snar, er noe som har preget meg med mine investeringer. Dette er en filosofi jeg mener bedrifter bør ta til seg.

Så angående SDRL. Mener de har mye verdier i rigg kontra gjeld de har. Men SDRL kan miste alt dersom markedet går dem imot, og renteutgifter samt avdrag ikke kan betjenes via inntekter. Da faller riggene ytterligere i verdi enn nå. Tar de derimot grep nå, vil de med stor sannsynlighet berge sine verdier for sine aksjonærer fremfor å gamble på at ting som muligens kommer om par tre års tid.

Mulig ting kommer til å ordne seg, men dette blir mer lotto og flaks, enn god forretningssans slik jeg tenker om saken. Men jeg får håpe markedet i offshore tar seg opp slik at minne investeringer går i pluss.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.