Offshore

mini3
28.05.2019 kl 01:19 1923

Ja, og så lenge de opprettholder og hinter om økning i guidingen og så må vi bare stole på ledelsen, de har ihvertfall vært i øvre skala frem til nå når det gjelder å holde guidinger.

Estimat 2020 er som følger.
• Revenue of $1110 million
• EBITDA of $154 million or 14% of revenue,
• EBIT of $103 million or 9% of revenue.
• Net Interest Bearing Debt further reduced from 545 01.01.2020 to $420 million 31.12.2020

Begrunnelse

Revenue 2019. 938 mill.
Begge MDR kommer ut på lange avtaler med 55 mill pr år.
Totalt 110 mill dollar. (Regner ikke mobliseringsfee da jeg ikke regner med begge er i oppdrag 1Q, og mobliseringsfee er betydelig.)
EBITDA margin 20% = 22 mill.

DLS oppererere i ett brennhet marked og har nå 52 rigger av forskjellige slag i drift.
Ett moderat anslag vil være at de får 8 rigger til ut.
4 drilling rigger til snitt rate. = 32 mill dollar. EBITDA = 5 mill.
4 work over rigger til snitt rate. 24 mill dollar EBITDA = 4 mill.
Totalt vil DLS da bidra med ca 380 Mill dollar og EBITDA på ca 61 mill.

Jeg lar plattformdrilling ligge flatt med 3 % økning. 485 mill. EBITDA margin på 11% = 53 mill. dollar

Oiltools øker med 7% i år og 10 % neste år. 133 mill EBITDA margin på 15% = 18 mill dollar.

Dette er ett forsiktig anslag som egentlig ikke betyr noe særlig økning utover hva som er meldt av ledelse.

Kanskje er jeg for optimistisk med tanke på Argentina, men det er enorme investeringer som skal gjøres der og det er ikke mange hi spec rigger ledige.
På Norsk/Engelsk side regner jeg verken med tap eller vinst av nye kontrakter.
Regner heller ikke inn annen P&A jobber enn de som eventuelt kommer med MDR rigger.
Oiltolls tror jeg er underdimensjonert i anslaget, da man skal ansette over 300 mye i år og mange innen oiltools avdelingen.

Vi får se hva som skjer, men dette viser potensialet og viser at ledelsen har gjort en god jobb med å porsjonere selskapet flott etter stormen.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.