IKT

H-Capital
26.05.2019 kl 12:46 428

Dette betyr for meg at FPC kommer til å ta 99% av markedet.. Ved at FPC får lederrolle, vil de også med større volum bli go-to-aktøren ved at de kan tilby lavest pris. Og da kommer det til å bli en naturlig konsolidering av markedet som lider av ekstrem oversupply. Da vil sannsynligvis både IDEX, NEXT, Zwipe etc forsvinne raskt. Lønnsomheten har aldri vært der, men når de har skalert opp organisasjoner uten at revenue har fulgt på er en konsolidering uungålig. Straks markedet innser dette, vil det prises inn(Som har skjedd i NEXT, Zwipe og tildels FING).

Akkuratt her er IDEX i en litt spesiell posisjon iom at 55% av EK eies av UK-fond som har mange milliarder kroner under forvaltning spredt på diverse sektorer og selskaper i hele verden. Da blir IDEX en underprioritert posisjon for de, som relativt sett utgjør en dråpe av forvaltningskapitalen. Jeg tror emisjonen på 4kr var et siste nødskrik fra fondene om å floate en høy aksjekurs i IDEX til en mulig sekundærnotering på Nasdaq i US, eller UK. Spessielt mtp at ingen retail deltok i emisjonen, og det primært var topp3 som økte. Men der jeg tror de feilet på sist emisjon(214mNOK) var å innse at markedet begynner å gå mett på ulønnsomme IT-selskaper. Og straks tilbudet av dårlige selskaper er større enn etterspørselen etter dårlige IT-selsakper vil prisen gå ned. Og det er vell det vi begynner å se starten på.

På en liten side-note: Apple kom nylig med teaser på Apple Card som bruker iPhonen til godkjenning og har gjort kortet sitt så detaljfattig som mulig.
https://www.apple.com/apple-card/?fbclid=IwAR35pTsephR4Znkns42RleeXpGg5-NdJEjIzK4-ucSKmgEH-ZV-5AlqD0q8
Redigert 26.05.2019 kl 12:47

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.