Shipping

Empire
25.05.2019 kl 10:35 1841

I all stillhet la SFL frem Q1 rapporten for noen dager siden. De betaler ut de vanlige 0,35 Usd i utbytte og er godt posisjonert. Bulk faller noe tilbake, mens tank og container er positivt. Container la på seg gode 7M Usd fra Q4 2018. Noe negativt er det, som f.eks at SFL dro på seg økte administrasjons kostnader tilsvarende 1,3M Usd i Q1, opp fra ca. 2M Usd i Q4 2018. Større flåte og flere ansatte er nok svaret, men økningen er fortsatt iøynefallende stor og verdt å se nærmere på ved neste korsvei.

I går kom melding om en ny obligasjon på 700M Nok (NIBOR + 4.60%). De har tidligere sagt at de vil rullere den utestående gjelden og har dermed ikke noe finansieringbehov før 2023, når ca. 500M Usd forfaller. De har også en del cash på bok (154M Usd), samt en del aksjer/eiendeler de kan selge. Aksjene de har i Fro var f.eks 30M Usd mer verdt i Mai enn i slutten av Q1(ca. 70M Usd). Hva skal de så med denne 700M Nok obligasjonen, samt 154M Usd på konto?

Det må vel snart komme melding om kjøp av noe? Jeg håper på Tank eller LNG, men det har jeg kanskje håpet på lenge, mens SFL har kjøpt alt mulig annet :)

Kort oppsummert fortsetter SFL trenden med å være solid og kjedelig. Aksjeprisen har fortsatt mønsteret rundt 12 Usd, med en foreløpig topp på ca. 13.40 og 10.50 lav for 2019 og det er kanskje grunn til å tro at denne nå vil vandre en dollar eller to nedover?

http://hugin.info/134876/R/2244871/886572.pdf
http://hugin.info/134876/R/2244881/886581.pdf
Redigert 25.05.2019 kl 10:42

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.