Transport

Top Trader
20.05.2019 kl 09:39 4820

De hemmelige klausulene som satte norsk til en pris på deres opa
05/20/2019
norsk
Nylig blitt gjennomført tretten månedene har aldri gitt oss godt som feirer jubileer av de første trinnene i en av de mest omtalte parapraxes 2018. Og det IAG, den spansk-britiske konsortium som består Iberia, Han oppdaget at han hadde kjøpt 4,61% av norske norske som det første utkastet til en OPA (han ville oppdage det senere) for 100% av firmaet. Nå da ryktene er kommet tilbake, må det huskes at det som for et år og en måned siden ikke var noen grunner, nå er det nok mange igjen.

På den tiden, selv om ikke mye tid var gått, fulgte heller ikke prisen, operasjonens tid, bransjens situasjon eller det norske flyselskapets økonomi avgjørelsen. Men hva har endret seg i disse nesten 400 dagene? Den raske sammendraget er alt: den norske aksjemarkedsverdien har falt med 80% siden da (og 60% i året) til 2011 minimum, noe som gir et bedre tempo i operasjonen, siden situasjonen i sektoren og signaturen selv gir flere fall. Til slutt, akkurat som "den sterke innflytelsen til norsk var et problem, nå kan det være nøkkelen," påpeker markedskilder.

I begynnelsen tror du kanskje at et selskaps økonomiske problemer vil være en hindring for overtakelse, men det er ikke helt slik, men spør aksjonærene i Day. Til slutt, omstendighetene rundt et selskap De er like viktige som andre detaljer. Som med den spanske supermarkedskjeden, hvis økonomiske implosjon har åpnet døren til magnaten Mikhail Fridman, kan forverringen av norske regnskap gi IAG-tilgang, i tillegg til en balansepris.

Inngangsdøren denne gangen ville være via aksjer, som i ovennevnte, ville det være bonus strukturen i norsk firma, og spesielt en mulig implosjon derav som beskrevet grafisk Citigroup for en måned siden: "Dette En gang, muligens gjennom bonuser, i stedet for egenkapital (...) kan lykkes. " Faktisk har de to store deler av gjelden som forfaller i de kommende årene, 2019 og 2020, forhandlet i flere måneder under sin pris til pari, spesielt den siste har kommet for å selge og kjøpe med rabatter 20%, mens strekningen som utløper om et år, beveger seg mellom 83% og 88%. For å få en ide om hvorvidt det er en farlig verdi eller ikke, forhandles Dias nåværende obligasjoner (som utløper 2019) bare noen få grunnpoeng under.

KLAUSERER SOM KAN OPPGE IAG'S DISEMBARK

Fallet i prisene på obligasjoner er på grunn av den dårlige økonomiske situasjonen i selskapet, med en kvelende gjeld og likviditet mink kan sette deg i trøbbel sine repayments og dermed blåse opp noen av de pakter kalt, forpliktelser avtalt mellom begge parter, Det ville tvinge norsk til å tilbakekjøpe dem på forhånd. Spesielt er det en rekke skjulte klausuler som kan blåse opp den norske signaturen og sette OPA på en tallerken. På den ene side står to økonomiske krav ut: "Finansielle eiendeler kan ikke falle under NKr 1 500 millioner", og at "utstederen vil sikre at konsernet opprettholder en minimum likviditet på 500 millioner kroner".

De forrige forholdene, men nærmere enn år siden da de ble ansatt, virker fortsatt langt fra å bli oppfylt, selv om man ikke bør miste selskapets situasjon. I full økende oljepriser, noe som straffer flere selskaper som Norsk (hvis reisene er lengre og tettere pris) og også krisen i Boeing 737 Max som holdt 18 i bruk og har måttet stå , mens du gir service med andre leid (dobbel utgift). Kort sagt, den nåværende situasjonen kan understreke balansen til det punktet at disse convenants er i fare.



Selv om de ovennevnte er de som er mest under mikroskopet, er det mange andre i tilfelle mislighold ville hoppe kontrakten, for eksempel: "Verdien av eiendelene i et selskap i konsernet er mindre enn sine forpliktelser (inkludert betingede forpliktelser og futures) ", at det ikke er" suspensjon av betalinger eller et moratorium for gjeldsforpliktelser ". Utover dem er det andre som refererer til hvilke manglende betaling av det samme, med en kupong eller flere, kan føre til at kreditorene ber om at pengene blir refundert umiddelbart.

Kort sagt, synes situasjonen mer optimal for IAG, enda mer hvis det føres en forhandling mellom obligasjonseiere og kreditorer med selskapet for en eventuell gjeldssanering. I tillegg kan prisen reduseres enda mer. Derfor gir analytikerne nå reelle sjanser for at en bevegelse oppstår, selv om det kan være et annet flyselskap (Lufthansa?) Til IAG, til det punktet som fra B
Send tilbakemelding
Logg
Lagret
Fellesskap

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.