Offshore

mini3
18.05.2019 kl 15:19 8421

Det er der fokuset skal være ja.
Man kan si mye om kursutvikling, QES og frustrasjon over markedet, men man kjøper og eier Archer på grunn av at det i praksis er penger på gata og man vil få en syk avkastning når den går.
Om det skjer denne uka eller i september eller i 2020 er det få som vet.
Det er mange nå som angrer på at de ikke kjøpte NEL på 1,9.
Det underliggende i Archer er ekstreme verdier som ligger der og det er ikke luft.
Archer tjener ca 2,8 mill pr dag og omsetter ca 26 mill pr dag nå og har lange avtaler som sikrer dette.
Man kan sammenligne med andre selskaper i tilsvarende selskaper i andre sektorer.
Nærmeste jeg kommer er WWI
Samme omsetning, samme driftsoverskudd, samme gjeld, men WWI går med tap, samtidig får de refinansiert gjeld, betaler utbytte og har en børsverdi på ca 5,5 mrd.
Tilsvarende verdisetting av archer vil bety ca 38 kr aksjen.

Archer har mye større muligheter for vekst enn WWI men er i en bransje som ikke verdsetter de underliggende verdier nå, når dette skjer går det veldig raskt.

Folk må bare gjøre silk de selv ønsker, men det lureste man kan gjøre med Archer er å kjøpe og bare glemme til markedet verdsetter aksjen til riktig pris.
Med økende omsetning på oiltool, nye kontrakter for MDR og DLS vil øke omsetning og fortjeneste kraftig og da vil faktisk også 38 kr være billig.

QES er jo null bekymring, de er skrevet så mye ned i verdi at man kan ikke skrive de mer ned.
Det nevnes jo her at det er ekstremt lite handel i aksjen årsaken til det er jo at 78% er låst.
Mange store tunge selskaper innen segmentet er på 52 week low der over så tipper den er tradet ned til dette intervallet, har uansett ingen ting med selskapet å gjøre, som jeg viste tidligere er QES omtrent det eneste selskapet innen land drilling i usa som leverer positiv cash flow.

Archer leverer solide tall, er perfekt porsjonert og har lange kontrakter.
Alt under 10 er kjøp og hold, det er mitt tips.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.