Transport

Frodon
15.05.2019 kl 23:16 6109

Jeg har stilt noen kritiske spørsmål rundt NAS og fått desperate innlegg fra de "seriøse" NAS skribentene over lengre tid. Men ingen av dem har satt seg inn i fakta, prøvd å finne ut av fakta eller spurt meg om jeg vet fakta. Er det ikke rart...? Har ikke aksjonærene i NAS på HO noen interesse av å finne ut fakta?

Jeg skjønner fortsatt ikke at folk tørr å sette pengene sine inn i et selskap, som de har så lite kunnskap om. Spesielt når risikoen er skyhøy for å tape det meste av investeringen!

Jeg har ikke skrevet et eneste sted at Kjos blir tvangssolgt på kr 30. Jeg har stilt spørsmål ved om noen har prøvd å finne ut på hvilken kurs han kanskje blir tvunget til å selge verdier. Jeg er meget sikker på at hvis de ikke klarer å snu skuta i sommer og de må kjøre ny emisjon til vinteren, så ser dette meget svart ut for alle som har belånt sine NAS aksjer, ink Kjos og familien hans.

Hvorfor tror du aksjene er belånt med kr 30 pr stk, hvis de har så mye verdier ved siden av? Er du helt sikker på at de verdiene ikke er låst opp med sikkerhet andre steder? Det er da ingen investorer som belåner verdiene sine, hvis de ikke må?? Trygve Hegnar sier at Kjos har blitt grisk og måtte belåne aksjene sine i et forsøk på å beholde kontrollen i selskapet. Hadde ikke Kjos belånt sine NAS aksjer, ville han hatt en langt lavere eierandel i NAS og andre investorer kunne tatt over kontrollen. Hva tror du om dette?

Hvem var med på å opprette det nye selskapet til Kise i oktober 2018? Har dere funnet ut hva han bruker selskapet til? Det ble opprettet når Kjos og Kise begynte å planlegge krise emisjonen. Ble selskapet opprettet for å minske egen risiko i en NAS emisjon og flytting av aksjer?

Nye Sneisungen AS Org nr 921 566 107
Registreringsdato: 17.10.2018
Styrets leder Bjørn Halvor Kise (f 1950)
Bransjer Finans, Investeringsselskaper
https://www.proff.no/selskap/nye-sneisungen-as/oslo/finans/IF8OCYJ0RSY/

"CC
10.04.2019 kl 11:15
Pantegjeld med sikkerhet i NAS aksjer var 894 mill. ultimo 2017 og da var virkelig verdi av aksjeposten på 1684 mill. gitt aksjekurs på 176........ Virkelig verdi av de samme aksjene nå er 360 mill. Etter dette har HBK kjøpt aksjer for 249 mill våren 2018 som i dag har en verdi på 61 mill samt deltatt i en nylige emisjon".
Redigert 15.05.2019 kl 23:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.