Dagens tema

hankatten
22.04.2019 kl 14:24 391

Det er ikke bøndene jeg vil til livs, men særordningene og deres urimelige fordeler. Tidligere var det snakk om selvberging og selvforsynthet som argument, men hvem tror du bøndene ville solgt til i en krisesituasjon? Høystbydende såklart. Såsant ikke staten som vanlig gir et solid mellomlegg som alltid.
Selv har jeg stor sans for gårdsdrift,Men det forandrer ingenting, det handler om prinsipper også.
Tar jeg veldig feil om jeg tipper at Tine og Gilde har over 80% markedsandel i hvert sitt marked? Og uten at jeg vet det så tipper jeg feks at feks Nordfjord godt kunne stått på Gildes kundeliste. Slik er ikke bra i det hele tatt. Jeg kan imidlertid vært tilbøyelig til å si at norsk melk var/er i verdensklasse, men å tro at svensk arla er så mye dårligere i 2019 tviler jeg på.
Dessuten er kyllingdrift i Norge etter hva jeg vet ikke stort bedre enn eu’s, dette er rå business. Tidligere tok det tre mnd å avle en broiler, i dag kun28 dager i snitt.

Når det er sagt , kanskje til din overraskelse,tror jeg at storfe harmye dritt i seg, feks belgisk blå, som vi ikke bør handle fra eu.
Redigert 22.04.2019 kl 14:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.