Shipping

tankardjr
13.04.2019 kl 11:54 1047

Noe i nærheten det er bare tullprat det du kommer med her. Shipping er den eneste bransjen man kan si at det er full konkurranse. Det vil si det brukes skipsmeglere som gjennomførerer selve transaksjonenen mellom reder og det åpne markedet. Sier du at Jinhui sier til meglerne at de vil ha det billigste turene? Nei fungerer ikke sånn. Dette har med hvor skipet skal ha lasten fra og hvor skipene er lokalisert når turene skal sluttes. Det er kun timecharter som kan dra inntjeningen opp eller ned i forhold til spotmarkedet. Dessuten så håper jeg alle forstår forskjellen på full cash break Even og det å få dekket driftskostnader på et skip. Jeg ville aldri vært i Gogl for eksempel når de ikke får dekket dette engang. Hos Jinhui er driftskostnader pr skip lavt men jeg er usikker på hva full cash break Even er. Er det derfor du synes de gjør det svakere enn ventet fordi du tror alt over driftskostnader på en båt er overskudd?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.