Olje og Energi

bæærnt
10.04.2019 kl 20:11 675

Dette blir jo bare ytterligere studier av kaffegruten, men det er vanskelig å avfeie at det hefter stor risiko til papiret. Nettopp av hensyn til det du påpeker. Men det er samtidig høyst merkelig dersom selskapet IKKE har kontroll både på bonds og ANH snaue 10 måneder før alt kan kollapse. Noe annet vil i ettertid fremstå som høyst kritikkverdig og ansvarsløst. Ja, her kan man egentlig bruke enda kraftigere adjektiv dersom det endelige utfallet går i favør av obligasjonseierne og total wipe out. Selskapet har tross alt et stående vedtak som kan hente inn betydelig kapital for å finansiere og fullføre boring av flere brønner.

Jeg tror derfor at både obligasjonseiere og ANH vil spille videre på samme lag som IOX. Deler av obligasjonslånet vil mest sannsynlig forsvinne i en kapitalutvidelse, mens ANH sannsynligvis erkjenner at rammebetingelsene underveis ikke har vært gode nok når det gjelder infrastruktur og samspill med lokalsamfunn. Dette er i det minste antakelser som jeg har tatt hensyn til i min risikovurdering, men jeg sitter ikke i ro langt inn i solnedgangen uten at selskapet innen rimelig (kort) tid kommer med noen konkrete og troverdige fremdriftsplaner. Les Jaca og Frison, og eller Malevo. Inkl en wdw. Om det er med SLS eller ny partner vil jeg bry meg svært lite om. Det samme gjelder også om man henter inn kapital for å ta skjeen i egen hånd.

edit: Det kan kanskje hevdes at nødvendige avklaringer mot ANH kan være den primære grunnen til at selskapet befinner seg i bakevja akkurat nå. Det er liksom ingen grunn til å hente inn kapital, eller å bore flere brønner uten at utløpet av lisensen - LLA47 - og gjennomføring av gjenværende forpliktelser får en ny dato lenger frem i tid. Det var noen formuleringer i Q4 om ANH som gjør at jeg undrer på om dette fortsatt kan være en uløst floke ? Som f.eks...."Interoil is in constant dialogue with the ANH and has already approached the agency about delays suffered due to the different conflicts in the LLA-47 licence and how this might affect the committed work program."....og videre...."Given the force majeure events related to the Duya community in the Llanos area the ANH has granted Interoil’s request to suspend the, Altair licence contract. Once force measures adopted by the community stop and Interoil’s operations are no longer affected, Altair licence contract will be resumed and time lost due to the community actions will be restored by the agency. As a result, the pending well in the Altair licence commitment will not be drilled until the contract is resumed....".......det er kanskje tilsvarende avklaringer selskapet må ha på plass for alle gjenværende forpliktelser på LLA-47.
Redigert 10.04.2019 kl 21:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.