IKT

Collin
27.03.2019 kl 10:41 2192

NAHA: vil du introdusere deg? Hvem er du? Er du en gammel traver fra tråden her tidligere som jeg tror?
Om du regner på dagens P/E så vet du like godt som meg at kurs 7 ikke er nok, da snakker vi heller kurs 1.
I 2016 fikk vi 1,5 krone i utbytte og etter det 0,5 i 2017 og 0,55 for 2018. Regn så det på aksjekursen så er det et komplett annet bilde enn det du forfekter. Det genereres cash i Strong i bøtter og spann. Men, du har selvsagt rett i at det også må genereres en bunnlinje etterhvert, som vi så i 2016. Ta en titt på den bunnen om mot dagens aksjekurs så vil du se hvorfor jeg er inne her tungt. Forøvrig har vi utsatt skatt i balansen, som vil gjøre at P/E bilde blir skjevt i en tid fremover. Se heller på cash flow, det er den vi lever av. Blir bankkontoen større over tid?
Om vi får et nytt år som 2016, hva blir vår P/E da min venn? Hvor lenge skal vi prises på et rett og slett dårlig 2017 og et medium 2018? Tror du at de gode tider er forbi? Jeg er i helt andre enden av den skalaen sammen med de to største aksjonærene hvor den ene har kjøpt seg kraftig opp nylig, selv om de vet at de ikke kommer ut igjen. Hvorfor det tror du?
Markedet har alltid rett og prisingen av et selskap er alltid feil. Den ene eller andre veien.
Redigert 27.03.2019 kl 10:52

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.