Bil og motor

really
26.03.2019 kl 16:08 707

Leser jeg hårsår teslaevangelist?

Elon har hatt markedet alene ganske lenge og har et solid forsprang, så det kommer til å ta tid før de andre kommer etter. VW planer er tross alt bare 1 mill batteribiler i året i 2025. Og fordelen av å starte uten et forhandlernett som må saneres og fritt valg i markedsførings og salgskanaler bidrar til å hold kostnadene nede. Men Tesla har sine utfordringer. De har aldri tjent penger, kvaliteten er middelmådig og ettermarkedet fungerer ikke spesielt bra og det til tross for et ganske lite bilsalg. I forhold til VW er tesla litt som kiosken utenfor supermarkedet. De er raske til å snu seg rundt om det trengs, men har ikke så mye å stille opp med om det trengs mer omfattende grep. Og med en hersker på toppen som forbruker mellomledere så er det ikke en sunn organisasjon, den vil kollapse om den blir for stor.

En annen sak er aksjeprisen, børsverdien pr solgt bil er bortimot 100 ganger høyere enn BMW. Friskt, men ikke bærekraftig.

Jeg tipper de når toppen i løpet av få år, deretter er Tesla just another american car, med hva det innebærer av kvalitet og rykte.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.