Bil og motor

mishka
26.03.2019 kl 15:59 716

Ja, da har man halv rekkevidde i forhold til fullt batteri på 16 min. og det er jo bra, NB. Under optimale forhold. Det betyr at for oss som kjører langt og fort må man stoppe hver time å lade. Når V3 kommer over alt......Vi snakker ikke om å kjøre 36 timer i ett strekk. Man bare snakker om hva det egner seg for og ikke.
Og hva Tesla oppgir er tydeligvis noe helt annet enn hva som blir testet.

Ikke for å være ekkel men en av nestorene i bilbransjen i Norge har jo testet ut nettopp dette. Frank Williksen:

"Det skilte også svært mye på effektiv ladetid i forhold til det som gjerne har vært sagt om Tesla på egne superladere. Mens vi ble forespeilet ladetid på 20-30 minutter opp til 80 prosent kapasitet, endte vi med det dobbelte eller mer, som tabellen nedenfor vil vise."

"Stor forskjell på oppgitt og reell rekkevidde!"

"3 timer 15 minutter til lading - én vei!
Konklusjonen er uansett klar: Et slikt kjøremønster som vi hadde på denne turen passer bilen rett og slett ikke til. Det blir for mange ladepauser – og de blir for lange. På strekningen Drammen - Wehrheim – 1.103 kilometer - måtte vi lade fem ganger, medregnet topping av batteriet i Drammen før avgang.

Bare på ladepausene fra Hirtshals til Wehrheim brukte vi 3 timer og 15 minutter:

"Dette passet den ikke til
Så snakker vi Tyskland og mulighet for fri fart. Det er naturligvis helt annerledes i Norge, som er min hjemmebane. Men også her registrerer jeg større forskjell på antatt og reell rekkevidde enn det etter min mening burde være."

https://www.tv2.no/a/10102444/

Det er slike tester som gjør en mer enn betenkt. Når batteriet "finnes opp på nytt" eller noe helt vesentlig endres så kanskje.

Redigert 26.03.2019 kl 16:01

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.