Bil og motor

mishka
22.03.2019 kl 11:15 1530

Alle andre biler har da spotify? Selv i firmaets gamle varebil har jeg det på mobilen som igjen er koblet med blåtann til radioen. Og i nye biler er da vel det en del av en eller annen konnektivitetspakke som de så fint kaller det.
Ulempen med alt som skal skje på en skjerm er at man må flytte blikket fra veien, men selv er jeg ikke helt hysterisk på det. Og da bare for å stille varmen skal du se på skjermen en gang for å scrolle til riktig hovedmeny, en gang til for å finne riktig undermeny, og enda en tredje gang for å se riktig temp. Og akkurat i det sekundet du ser på en av menyene så bråbremser fyren foran og BANG! Dette er også grunnen til at bl.a BMW 3 serie har skjermen høyt montert. Tesla sin er dessverre ganske lav og det må den være pga størrelsen. Da er det supert i alle fall med en slags autopilot som bremser for deg. Alt dette har vært testet og dette er grunnen til at bl.a BMW, MB og Audi fortsatt har temp. knapper på dashbordet. Blårussen skulle så gjerne hatt dette i en meny for det er BILLIG. På Citroen Cactus får man akkurat samme metode som Tesla. Alt på skjerm. Forsikringsselskapene har begynt å mumle om at det er en av grunnene til høyere ulykkesfrekvens med elbiler. De VET ikke årsak enda, men at elbiler har høyere ulykkesferekvens er et faktum de allerede har i regnearkene sine. Kona sa stopp da jeg begynte å sjekke børskurser på Dnb,s online trader i 200 km.t. :-)
Redigert 22.03.2019 kl 11:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.