Industri

MorganKane
22.03.2019 kl 09:00 4944

Sa2ri,

Man skal huske historien sin, men å argumentere for hva som er lønnsomt i fremtiden på bakgrunn hva som var lønnsomt i fortiden er en vanskelig øvelse. Dessuten, uten Kina-USA handelskrigen de siste 5 årene hadde REC vært et helt annet sted enn hvor det er i dag. Det er få som planlegger for langvarig handelskrig. Litt sånn som nye NAS aksjonærer som i utgangspunktet gjør en bra deal ved å kjøpe tegningsretter for 15 kroner, dvs nye aksjer for totalt 48, bare for å bli dratt ned i gjørma igjen av problemene rundt Boing 787. Rett og slett uflaks. Så slik sett var ikke Umeo sin investering egentlige nødvendigvis noen gal investering.

Men nok om det. Tilbake til utopi. I 2018 ble det kanskje totalt produsert ca 1million elektriske biler. VW sine nye planer er å lage 22 millioner de neste 10 årene. Altså dobbelt så mange per år som det blir laget i hele verden, per i dag. Og det er ett konsern. 13 fabrikker står klare til å regelrett spy ut biler fra 2021-2022.

Les følgende: 'VW says that by 2022, it will have 13 factories - eight in Europe, four in China and one in the US - on three continents producing electric cars. The first MEB-based VW ID hatch will roll off the line at the re-fitted Zwickau plant at the end of this year.'

Zwickau alene vil produsere 1500 elektriske biler per dag når den står helt ferdig. En fabrikk for et konsern. Vurder så antall fabrikker og antall konserner. Vel, for å sitere deg selv; you do the math!

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/volkswagen-group-expands-electric-car-plans
Redigert 23.03.2019 kl 11:18

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.