Industri

MorganKane
22.03.2019 kl 07:43 5300

Sa2ri,

Vi kommer nok til å være uenige. Hva som er utopi får fremtiden vise. Jeg mener at det meste av dette er selvoppfyllende profetier. Hvis vi ønsker å gå over til el biler så er ikke det noe problem. Teknologien ligger der. Løsningen ligger der. Spørsmålet er om vi tar klimaproblematikken på alvor eller ikke. Det tror jeg flere og flere av oss, med Kina i spissen, gjør. I så fall er dette absolutt ingen utopi lenger.

Du har selvfølgelig noen poenger, men husk at i bunnen av enhver analyse så må dagens prising ligge. Og REC er priset til under 2 milliarder. I mine øyne gjør det risikoen svært liten i forhold til den potensielle gevinsten. Bare 15 % av JV er jo verdt mer enn det hvis TianRec skulle bli så suksessfull som det du er 'redd' for (for ikke å nevne at REC kan kjøpe seg opp til 50%).

For øvrig tror jeg at vedkommende har gjort en egen selvstendig analyse. Kunnskapen kommer neppe fra AB. AB svært positiv til REC uavhengig av Kina og hele batteri industrien. Uavhengig av alt. Det er ikke det at AB ikke har noen poenger (akkurat som du), men han virker desverre bare mer og mer virkelighetsfjern.
Redigert 22.03.2019 kl 07:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.