Gull og gruve

Møyfrid
19.03.2019 kl 20:50 1004

Ikke for å svartmale, men siste oppdatering fra selskapet var altså 28.02.19 i form av at de hadde igangsatt veiarbeid (snømåking?) og kuttet vier.

Siste reelle nytt fra myndighetene i forhold til lisens er fra 13.02.19 og den lyder slik:

Ottawa – February 13, 2019 – The Canadian Environmental Assessment Agency (the Agency) has terminated the comprehensive study of the Josephine Cone Mine Project (the Project) pursuant to the former Canadian Environmental Assessment Act (the former Act).

Ambershaw Metallics Inc. notified the Agency that they wish to terminate the federal environmental assessment for the Project and potential responsible authorities (Fisheries and Oceans Canada and Transport Canada) have confirmed that they will not exercise any power or perform any duty or function referred to in section 5 under the former Act in relation to the Project.

Jeg ser på denne som mye mer interessant i forhold til skogsdrift, da et slikt arbeid omfatter en god del mer enn hvor de skal plassere bio-toalettene ved riggen.
Jeg har ikke peiling, så dette kan godt være enkle justeringer i forhold til lovverket, men jeg kan ikke se det har kommet nye dokumenter i saken.

Dette, i tillegg til at de tilsynelatende har avbrutt samarbeidet med PECG, får meg til å stille spørsmålstegn ved om denne lisensen kommer på denne siden av påske.

Mye fordi jeg er sunn skeptisk, men det bør vel man strengt tatt være om man ønsker å ta et lodd i børslokomotivet Element.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.