IKT

Gi_Fan
19.03.2019 kl 09:17 4137

Jeg leser fra Q4, uten å påstå at jeg er regnskaps-kyndig, at thin's fremførbare underskudd er ca 251MUSD per 31/12-18. Legg til "de siste" 32MUSD så blir det ca 2.4mrd NOK. Omregnet til skattefradrag i Norge blir det ca 530MNOK, eller ca 45 øre/aksje. Mer enn det thin prises til idag.
Men, ingen "kjøper" skattefradrag til "pålydende".
Og det er kostnader med å fusjonere med thin (blant annet en 12 års kontrakt på fabrikken i SJC og en mengde ansatte med sluttpakker, etterlønn etc).
Og det er et krav i Norge og jeg tror de fleste vestlige land at det skal være en business case for fusjonene utover det å få underskuddet. Det betyr mest sannsynlig å drive noe av taps-virksomheten videre (med mindre en eventuell "kjøper" kan påvise at IP fra thin forbedrer eksisterende produkter).
Redigert 19.03.2019 kl 09:18

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.