Olje og Energi

28.02.2018 kl 20:42 5687

Tänk på att mina kommentarer är enbart vad jag ser i den tekniska bilden. Ingen fundamental analys tas hänsyn till. :)

Efter tisdagen (dock efter någon aquavit, ett par öl och god mat):

- Vi fick mycket riktigt en grön stapel, men en något negativ sådan. Vi startade med ett gap nedåt, jobbade oss uppåt men säljarna fick sista ordet. En svans upptill som är ungefär lika lång som själva candlen. Dock åter en blygsam range på ca 6,2 ören.

- MACD, vi är över nollinjen i bullish område, men jag kan tyvärr inte säga att det ser särskilt lovande ut. Dagarna som kommer får utvisa riktningen, men det kan hända att vi får en säljsignal här inom någon vecka.

- Moving Average (MA), här kan komma att vi ser mer positiva saker! Känt från TA: När ett kort MA skär upp genom ett längre, t.ex. MA20 skär upp genom MA50, då får vi en köpsignal. Som alla köpsignaler ska man se det i en helhet med gällande trend, momentum m.m. Sedan juli i fjor har MA20 bara skärt igenom MA50 2 ggr. Båda gångerna fick vi mycket fina uppgångar. Nu går det att se en 3:e gång i snar framtid. MA20 är i svag uppåtgående trend, MA50 är i svag nedåtgående trend. Det är ca 18 ören mellan de. Detta säger inte supermycket just nu, men det är likväl intressant och värt att hålla ett öga på (tycker jag).

Sammanfattning: Egentligen inte så mycket nytt från igår. Mindre omsättning, obeslutsam marknad. (Nu höll jag på att snöa in på lite möjliga trianglar, men det ska jag bespara er ifrån. :) ) Väldigt kortsiktigt måste jag nog säga att jag är negativ. Samtidigt har denna 5-dagarsperiod med nedgång haft mycket blygsam volym. Min känsla (ej TA!) är att marknaden är väldigt kontrollerad just nu. Vi ska i princip sidlängs. Någon vill köpa på sig aktier, men samtidigt inte sänka kursen så mycket. Men vad vet jag!

Ha en fin fortsatt kväll! :)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.