Olje og Energi

27.02.2018 kl 20:25 6666

Tack! :)

Heiken Ashi har jag inte satt mig in i, men förstår att man ser trenden tydligare än med vanliga candlesticks. Låter spännande som supplement. :)
------------------------------
Efter måndagen:
- Vi fick något som liknar en Dragonfly Doji idag, dock med en liiiten svans upptill på ett öre. Därför blev det ännu en röd dag, men näst intill obetydlig. Köparna kom ännu än gång tillbaka, och marknaden är minst sagt obeslutsam och avvaktande i vilken riktning vi ska ta i ögonblicket.
- 3:e raka dagen med en volym på 11 milj. Vi hade en trading range på 6 ören idag, sist det var så lite var 24:e januari.
- Nu är vi en bit från MA50, ca 4 ören ifrån (räknat från dagshögsta).
- Om man drar en Fibonacci från den berömda 3,72-uppgången (2,77-3,72) är vi nu mer eller mindre exakt vid den intressant 0,618-nivån. Den ligger på 3,131, vi stängde på 3,134. Ska vi studsa upp härifrån månne?

Sammanfattning:
Om man drar en trendlinje från 9:e februari (vårt årslägsta), så är vi faktiskt i botten på den just nu. Inga problem att dra en ny linje om vi ska söderut, men för mig pekar det uppåt imorgon. Även om senaste dagarnas staplar är mycket små, så är det trots allt 4 i rad. Detta händer inte så ofta i NEL, och tror på en grön imorgon.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.