Finans

2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 13:20 775

- Jeg har lest HO i over 20 år og anser de fleste skribenter her som tidvis "eplekjekke"...
.
- Etter mange år som aksjefond-eier begynte jeg med aksjer privat i august 1992 da den gamle Totalindeksen bunnet ut på under 300 poeng - etter et fall fra 666 poeng...
- I 1993 kjøpte jeg DNB B-aksjen på 50 øre og solgte de fleste på 94 øre dagen før Hvistendahl & Co nullet DNB B-aksjen. De burde ha nullet DNB Preferanse-aksjen også...
- I 1993 var jeg med på å redde Tomra fra konkurs etter at Tomra hadde svidd av 100 millioner kroner på en mislykket satsing i USA. Hvis jeg hadde behold Tomra aksjene mine til høsten 2000 kunne jeg ha solgt de for vel 8 millioner kroner. Men jeg var på sykkeltur i Australia og så at mer og mer drikkeemballasje var TETRA-style plastkartonger - jeg likte ikke utviklingen og solgte Tomra-aksjene mine noen år for tidlig.
- 1997 var mitt beste aksje år da jeg tjente 427.000 (egentlig 502.000) på aksjer jeg selv hadde valgt syklende i Asia, Australasia og Nord-Amerika. - Før jeg tapte 445.000 på det unoterte OTC selskapet Detec AS i 1998/99...
.
- Etter 15 år som aksjonær på OSE oppdaget jeg i 2007 organisert aksjesvindel på OSE.
- I 2009 oppdaget jeg at DNM samarbeider med OSE/VPS i aksjesvindler og at DNM/OSE samarbeider med NTM i obligasjonssvindler.
.
- Det jeg prøvde å få frem i teksten som du kommenterte, var at Norges befolkning og også du og alle de andre drøyt 40.000 DNB-aksjonærene vil - i forholdsvis nær fremtid - se på dere selv som samfunnsfientlige idioter og svindelprofitører...
.
- "Alle" vet forøvrig hvem jeg er etter at jeg høsten 2017 skrev bloggen "runebjerkearresteres" hovedsakelig for NHH her i Bergen. Å tro at NHH - hvor min onkel for men tiår siden var professor - fremdeles er uskyldsren og samarbeidsvillig - var nok litt naivt av meg...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.