Bil og motor

Brit
03.03.2019 kl 11:58 1065

Det blir interessant å se hvordan 1) betydelig høyere leasingpriser, 2) innføring av gjeldsregister (5-gangern) og 3) forhandlernes behov for å realisere tsunamien av delvis usalgbare fossilbiler, vil slå ut i markedet.

1) Betydelig høyere leasingpriser vil i kombinasjon med 2) føre til kraftig fall i nybilsalg finansiert gjennom leasing. Ettersom 5-gangern også vil føre til at færre får lånefinansiert sitt nybilkjøp vil nødvendigvis nybilsalget måtte falle.

3) Forhandlers behov for å realisere tsunamien av tilbakekjøpsbiler vil få hjelp av at nybilsalget faller samtidig som folk fortsatt vil ha behov for en nyere bil. Og i nødens stund spiser selv fanden som kjent fluer - i dette tilfellet i form av billige, brukte fossilbiler. Markedet ordner som vanlig opp.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.