Bil og motor

mishka
28.02.2019 kl 22:10 1943

Nei, det sier de slett ikke. De sier at de selv sannsynligvis vil få store tap på leasingbiler og i allerede inngåtte kontrakter kan de intet gjøre. De kan ikke ta noe som helst "grep". Det kan derimot forbrukeren som EIER en slik bil. Den som eier en god bensin eller dieselbil kan faktisk bare velge å beholde bilen. Jo lenger de kjører den jo lavere blir avskrivningen pr. km. Den som sitter stuck er ikke forbrukerne, men bilforhandlerne som har leaset ut biler til en for høy gjenkjøpsverdi. Det å selge en god dieselbil som ingen kjøper annet enn til spottpris er sannsynligvis det verste man kan gjøre. Bilen har en langt høyere bruksverdi enn det man får betalt.

Det er ingen nyhet at Møller messer om dette. Allerede i fjor var styrelederen i Møller Mobility group ute i Kapital med lignende budskap, da om mindre behov for ansatte på verkstedene. Det er også mye "til innvortes bruk" nå som da for å skremme fagforeningene til lydighet i fremtidige nedkskjæringer.
Den nye styrelederen og arvingen, "Smedstad raddissen", Øyvind Schage Førde er nok arkitekten bak det å forhåndsvarsle i pressen.
Redigert 28.02.2019 kl 22:27

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.