Olje og Energi

mimsa
11.02.2019 kl 21:10 2159

Fluefiskeren, hvor får du det fra at jeg sier New Age er udugelige. Jeg sier at partnerskapet med Yinka og New Age (de to største partnerene) "ser mer ut som en utgiftspost og en forbannelse". Da vil jeg spørre deg følgende;

1) Har PEN tjent noe på Aje så langt?
2) Har det gått snart 2 år uten at vi har fått noe som helst fremgang eller utvikling på Aje?
3) Har PEN måtte gå til retslige skritt i dette partnerskapet?
4) Har du noe som tyder på at New Age har gjort noe for å forbedre eller gjøre noe for framdriften i prosjektet? De burde være den best bemidlede av partnerene og burde være den som var sterk nok til å legge litt press poå Yinka!
5) Har vi noe som helst indikasjoner om hva som skal skje framover annet enn usikkerhet. (bore 1 brønn 2019, hva med FP)
6) Ca 350 bod, er ikke dette bare en brøkkdel av det vi var forespeilet?
7) Ingen success med å kvitte seg med eierandel i Aje, og tapt salg til Lekoil noen år tilbake.

Så du synes dette ligner mer en solskinshistorie enn en forbannelse? Personlig synes jeg dette ser ganske så bedrøvelig ut!!!

Noe vi muligens er enige om er: Angående Tunisien vil jeg bare vise til Dagsnytt 18 i dag, hvor Nils Butenscøn som er regnet som en av norges fremste eksperter på midt-østen, sier "Tunisia var vel det landet som kom best ut av den Arabiske Våren, med et regimeskifte og en viss demokratisk utvikling, men hvor den økonomiske situasjonen nå er så alvorlig at det murrer veldig under overflaten". Har sagt det før og mener fortsatt at Tunisien er det mest usikre, og potensielt det asset med størst nedside i PEN poreføljen. Det er svært få olje-aktører, om noen, som tidligere har hatt stor suksess i Tunisien, og det var vel ikke av ren godhet DNO og Österreichische Mineralölverwaltung solge til PEN. Vi får krysse fingrene, men her tror jeg risk-reward ratio er svært ugunstig.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.