Olje

Korsar
07.02.2019 kl 11:40 1602

Mange teorier her om årsakene til denne intradagens kursutvikling.
Jeg tror vi kommer lengst med å holde oss til at en så likvid aksje har et stort innslag av kortsiktige/tradere som tok pos før Q4 nå for å sikre ut gevinst på sparket.
Disse har fortsatt å medvirke etter første utsikring i morges. Vi ser derfor bare sentimentspekulerere så langt. De tyngre bare sitter som før, for det er selvsagt ingen grunn til å selge seg ut etter dette.
Det mer interessante er om markedet har gjort seg tyngre betraktninger som vil styre kursen de neste dagene.
Holder oljeprisen stand er min antakelse at kursen vil jobbe seg oppover herfra.
Samtidig som selskapet kommer til å melde om flere nye grep på norsk sokkel, der det ikke er skikkelig innpriset ennå at DNO har både egne prosjekter, samt nå overtar Faroe og havner rett inn i ongoing cash flow der.

Jeg syns 20 må være et realistisk mål før påske, igjen under forutsetning av at oljeprisen ikke faller under 60 igjen.

Redigert 07.02.2019 kl 11:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.