Industri

Hammers
HAMMER 12.01.2019 kl 00:14 30820

Jeg lager liksågodt en ny tråd om ELK......etter at min gamle fra den 12.sept nå er lang - og var 100% suksess. Tråden jeg startet med:
"For 2 dager siden rapporterte DNM: Ser HYGGELIG oppside i Elkem (ELK var en av deres HOTTE ukesanbefalinger).
I DAG sier jeg: Ser UHYGGELIG formasjon i chartet (logaritmisk)!".

Uhyggelig BLE det - og kursen falt til ca 22. Ca en halvering fra toppnivået like før mitt innlegg.
Jeg tipper også at analytikerne i DNM fortsatt sitter og klør seg...... ett eller annet sted.......og lurer på hva som egentlig traff dem!
Hvordan en RENDYRKET amatør med en "sliten linjal" kunne tale dem midt imot - og DESSUTEN få HELT rett i SINE vurderinger!
Nok salt i såret.

I dag KAN det se ut som om kursen bunner ut (i hvert fall midlertidig).......og at den har har startet på ny klatring mot gamle høyder.
Gamle høyder rundt kr 40 - og DE høydene ligger nå ca 70% over dagens kurs. Kurser man så for KUN 4 mnd siden!

Det fundamentale kjenner jeg lite til - bortsett fra at jeg har lest meg til at fortjenesten pr aksje er kr 5,10 e/Q3 (året ender trolig v/6-6,50?).
Q4 forventes å bli klart svakere enn Q3. Svakere: Primært pga lavere priser i fbm usikkerheter rundt "Kina".
Vel, da er trolig dette allerede bakt inn i kursen (ref fallet).

Teknisk:
- Kursen har brutt over 10+30 dg snitt og ligger nå ved horisontal motstand (24,20). Der har den ligger i 2-3 dager.
- 10 dg snitt har bunnet pent ut - og har startet en ny stigning.
- Det er kort tid før 10 dg krysser 30 dg på vei opp (hvis ikke kraftig kursfall kommer). Følg med på dette.
- Brytes dagens "horisontale" er det fortsatt noe "rusk" opp til ca 25,50, men deretter ser JEG få skyer. Noen ved 27 - andre ved 29.
- Ja, det er temmelig skyfritt mellom kr 29 og 40 - og etter MITT syn er det NÅ på tide å følge med på hva som skjer oppover!
- Når DET er sagt; ingen vet hva Trump finner på (ref Kina), ingen kjenner hans neste Twitter, men begynner dette å løse seg......så!

Q4, NESTE guiding og ikke minst den ustabile presidenten blir spennende å følge med på i tiden som kommer.
Hvis dette først begynner å løse seg - ja da kan "fort" gå fort. Selskapet har tross alt en P/E på kun ca 4 ut fra dagens tall.
Neppe mange andre børsselskaper (om noen) som har tilsvarende.

Stigningspotensialet BØR være stort - mens fallpotensialet BØR være minimalt!
Har man horisont ut 2019 har jeg vansker med å se at ikke dette skal være en SIKKER og GOD aksje. Ikke MINST hvis bankrente er alternativet!
I hvert fall et godt UTGANGSPUNKT - for ingen kan vite hva året ellers bringer med seg av ulike meldinger og utviklinger!

Hilsen Hammers
Redigert 20.05.2019 kl 23:23

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.