IKT

Collin
05.01.2019 kl 22:40 3620

Jeg håper Q4 gir mange svar på den usikkerheten som aksjekursen lider under. Det med ordrereserve har jeg tatt opp etter møtet vårt på Rælingen også. Jeg har sjelden vært borte i en mann som lytter så godt som JT og han har hørt på de fleste innspill og ønsker vi har hatt så langt jeg kan se? Pricer rapporterer ordrereserve, så hvorfor ikke Strong også?
Vi står igjen med denne evinnelige gnålingen om styrehonorar som slettes ikke er på et ublu nivå? Vi ønsker også å tiltrekke oss de beste, gjør vi ikke? Det er mer jobb i et lite ASA enn i de større meg kjent. Det med tvungen egenkjøp av aksjer er i vinden og flere selskaper har innført dette, også samtidig med økning i styrehonorar. Styret har null prosent rabatt ved kjøp av aksjer. Ledelsen har 20% og også tvungen kjøp ved bonusutbetaling. Så for 2018-talla mener jeg det trigger en rekke innsidekjøp i 2019 sammen med styret.
Det med Nabobil er selvfølgelig relevant i og med at de var nær konkurs i 2018 og behøvde ny kapital. Nabobil brenner penger og det spørs om det går an å få til noe drift i og med konkurransen og de siste års resultater? Det er jo nettopp slike ting vi kan ta oss råd til å diskutere på et slikt forum som HO. Det skal være fritt til å tenke og å spille ut de tanker vi alle sitter inne med og det gir oss kanskje noen svar på hvorfor ting er som de er?
Jeg synes det er flott at JT har kjøpt 20K midt oppe i restrukturering i Nabobil og med påfyll av kapital der. Vi sitter vel egentlig igjen med at det slettes ikke er så galt i Strong, selv om aksjekursen hinter om negativ vekst? Så får vi se på Q4 talla om markedet har rett i sin pessimisme? Å selge med begrunnelse at så mange har solgt før meg? Og nå også Pinnås? Nei, jeg står på mitt. Sta som ei beist og sammen med Holmen spesialfond. God lørdag og husk å gå ut å titte opp på himmelen i kveld så kanskje du ser Aurora? Pål Brekke mener så.
Redigert 05.01.2019 kl 22:44

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.