Bil og motor

norskgulltrd
28.12.2018 kl 15:13 1042

Fortsatt har en elbil hjuloppheng, støtdempere/fjæringssystem, bærekuler, bremser - alt dette er mer eller mindre slitedeler og med kombinasjonen stat og EU-kontroll som pressmiddel så slipper produsentene alltid unna med dårlig deler, spesielt dårlig rustbeskyttet, sånn at du bare må punge ut for ikke gå over fristen for EU-kontroll, for ellers rævkjører staten deg.

Elbiler har dessuten dyr elektronikk som skal håndtere ladeprosessen med høye strømmer, samt kontrollere høye strømmer til elmotoren(e). Med store strømmer å kontrollere, samt farlige batterier som krever elektronisk beskyttelse mot overlading og over-utlading (fordi Lithium-batterier vil eksplodere ellers), har en følgelig utgifter til kyndig personell i tillegg til dyre deler som også er en profittkilde.

En elbil er _helt_ avhengig av software som kan inneholde mye muffens, både bugs og svindel (f.eks. "random failure", helst etter garantiutløp...).

Den som tror elbil trenger lite service må tro om igjen.
At det er mulig å lage pålitelig bil med høy driftsikkerhet er så, men så har du alle verkstedene og leverandørene som ønsker profitt i kassa....
Redigert 28.12.2018 kl 15:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.