Bil og motor

mishka
28.12.2018 kl 09:30 1310

Det jeg stiller meg mer tvilende til er: "Brukt dieselbil med 4x4, rikelig med bagasjeplass og hengerfeste er sterkest etterspurt. " Vel, på Finn.no ligger det for tiden ute over 400 stk. av forrige modell MB e-klasse (2009-2016) med dieselmotor. Flotte biler til priser ofte på drøyt 200 lapper. Massevis er skikkelige hyllevarmere. Bilder av bilene med grønne trær og plener rundt tyder på at de har ligget nærmere et halvt år på finn. Og tiden går. Om 3 dager er plutselig en 2015 modell 4 år gammel.... Enda høyere tall er det for BMW 5 serie.

Ikke noe galt med bilene, men utrolig mye svarte og grå biler og ikke noe ser eldre ut enn til enhver tid forrige modell av MB. Bedre da med BMW hvor man knapt ser forskjell fra ny til gammel modell. Jeg tror det er 3 typer bilkjøpere: De som har firmabil og velger og vraker i nye hybrider ala Volvo V90 ymse suv,er, Teslaer osv. og lønnsmottagere med begrenset råd til bil. Og for disse er ofte selv 200-300 lappers bruktbil for dyrt og usikkert. De velger heller det som ser billig og sikkert ut, men egentlig er svindyrt. Privatleasing av liten nybil. Ikke tilfeldig at omtrent alt averteres med pris pr. mnd., men idiotene klarer ikke selv å regne ut at bare avskrivningen på dette ofte er 6 kr. pr. km. Den 3. typiske kjøperen blir det stadig færre av: Mer enn snittet interessert i bil og plukker akkurat den premium-bruktbilen han vil ha. Og ja det er alltid en HAN, og ofte en innvandrer, typisk polakk eller kurder med mye testosteron innabords.
Redigert 28.12.2018 kl 09:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.