Shipping

Kbkristi
22.12.2018 kl 09:32 2793

God morgen goglere.
Sitter med en kaffekopp på morgenkvisten og funderer på hva man skal gjøre framover. Det er ikke lett å ta vare på penger. Gogl har jo vært en katastrofe for kapitalen de siste 3 måneder. Men spist er spist, så hva framover?
Meget bra av Gogl å sette i gang tilbakekjøp. Dette har nok forhindret kursen i falle til lavt førtitall. Med påfølgende tvangssalg fra trofaste småaksjonærer. Børsen er jo et instrument for å overføre kapital fra de svake til de sterke.
Utsiktene for 2019 ser jo ikke så aller verst ut.
Q4 er straks historie, og Gogl klarer fint å gi $ 0,10 i utbytte. Og det klarer de alle kvartal så lenge snitt cape gjennom kvartalet holder seg på $ 14.000 eller mer. Vi må faktisk på et snitt under $ 10.000 før det spøker for 0 i utbytte.
For Q4 har vi per dags dato et snitt på $ 15.829.
Så hva får jeg igjen om jeg lar aksjene stå?
Med gårdagens sluttkurs og $ 0,10 pr Q, så vil det gi en avkastning på 6,6% p.a.
Og selv om jeg betalte kr 80 pr aksje, så gir det 4,4% rente av penga.
Skulle vi få 2 kvartaler med $ 0,15 neste år, så øker det avkastningen til over 8%, og det med en kurs neste nyttår på også kr 53,15.
Alt dette er bedre enn banken.
Så Gogl´s kjøp av egne aksjer på lavt 50-tall er en meget bra investering, såfremt at ikke hele verden legges ned.
God Jul ☺

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.