IKT

Hektar
18.12.2018 kl 12:22 1380

Det er mange ting som spiller inn her som ikke nødvendigvis har noe som helst med verdien av Funcom å gjøre.

Første er at jeg vil påpeke selskapet var noe overvurdert ift verdi, ikke at det er noe nytt, men det virker nærmest som det ble en slags kollektiv fantasi hvor folk hausset opp hverandre uten at det var nok motstand mot å akseptere dette som sannhet. Skryte litt med å si at jeg for ganske lenge siden så 13,50 som en realistisk verdi for Funcom, dog var dette før den store overraskelsen i Q3. Samtidig sa jeg også tidligere i år at jeg trodde 30 ila året var mulig, de ordene må jeg bare ete i meg og si meg skyldig i noe av det samme. Ikke at jeg noensinne mente det var rettferdig verdi, men jeg trodde virkelig idiotrally skulle dra oss opp langt mer.

Andre er så klart press ned, vår daglige dump osv, det snakkes det nok om.

Tredje er som nevnt over call hos folk som gearet på høye kurser. Og ikke bare gearet, men var dumme nok til å si i full offentlighet hvor grensen deres lå i en aksje hvor man vet enkelte lusker rundt og forsøker å utnytte seg av nettopp sånt.

Fjerde er en underveldende reveal av noe som minner mest om et mobilspill eller den typen greie man finner på wargaming.net eller lignende steder, godt nede på siden under de med litt høyere budsjett som world of tanks osv.

Og nummer fem er markedsuroen som har lagt grunnlaget for at alt dette skulle skje.

Alt i alt for en smart trader med litt muskler er alt dette en gedigen gavepakke fra julenissen og jesus samtidig som tilsynelatende har slått seg sammen for å si: "Vi er glad i deg. God jul :-)"

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.