IKT

Hektar
14.12.2018 kl 16:45 2689

Jeg tror selv 13 er godt mulig, 11 derimot er jeg mer usikker på, men ingenting er umulig i Funcom. Ser ut til at mange venter på en melding om recovered costs fra Mutant, altså at Funcom er i pluss på sin investering i dette. Kommer det før jul ser vi 16-17 igjen glatt, men er litt mer usikker på om de faktisk vil melde dette... Vanskelig å si.

Uansett hva tror jeg ikke du vil tape penger på Funcom ved å kjøpe på 14. Når vi nærmer oss Q4 blir jeg svært forundret om ikke kursen står minimum 2-3 kroner høyere, men som nevnt at du treffer bunnen ved kjøp på 14 det vet jeg ikke. Før Q3 mente jeg selv fair price for Funcom lå rundt disse nivåer, litt lavere faktisk. Men siden Q3 ble såpass bra så tror jeg rettferdig pris nå ligger høyere, men det forutsetter selvfølgelig et positivt markedssentiment.

Over sikt er vel problemet heller at Conan Unconquered ikke var det folk forventet seg, og tiltro til spillet er ikke akkurat høy. Spillet de kopierer, They Are Billions, har solgt svært bra, og det later til at mange tror dette skal overgå det spillet glatt pga coop. Jeg holder meg beskjedent pessimistisk, men er kjenner at muligheten er til stede. Tror mye av skuffelsen var at folk forventet et RTS i samme stil som WC3, SC2 eller Grey Goo som samme selskapet har laget og tenkte Conan kunne bli en spennende og brutal setting for RTS, det tenkte ihvertfall jeg. Men men...

Noe av usikkerheten kommer vel også av at forrige presentasjon kunne tolkes som at det neste spillet fra selve Funcom ikke blir utgitt i 2019 uansett. Det kommer ikke noen melding om utsettelse siden de ikke har satt noen dato, men at det plutselig står 2020 på en slide må man bare stålsette seg litt for. Det vil IKKE bli godt mottatt.

TL;DR: Rent fundamentalt er det ikke noe nødvendigvis feil med dagens prising, den kan betraktes som noe lav. Tiltro til fremtidige produkter fikk seg en smell ved forrige reveal samt Q3 presentasjon, men Q4 vil endre multiplikatorene i Funcom svært positivt for det historiske synet.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.