Dagens tema

.777.
13.12.2018 kl 07:24 213

Det er tydeligvis flere som er enige i hva hovedproblemet er, bare på de få innleggene på denne tråden, hvorfor er det da kun partiet Liberalistene som er opptatt av, og snakker om dette?

Sløseriombudsmannen intervjuet de største partiene før valget og tok opp at staten da brukte 245.000.- pr innbygger i året (de bruker mer nå), og spurte hvor mye de hadde tenkt å kutte. Ingen av dem var opptatt av å kutte.

Nuka

Hvis jeg fikk bestemme, og vi skulle beholdt sosialdemokrati modellen, så hadde jeg startet med å kutte pressestøtten 100% da den nå bidrar til det motsatte av den opprinnelige intensjonen.

Jeg hadde kuttet støtten 100% til alle NGOer, inkludert religiøse trossamfunn, politiske tenketanker, og alle andre særinteresseorganisasjoner som bør drives på privat initiativ og engasjement. Disse organisasjonene bidrar i tillegg til kostnadene for skattebetalerne også til å skape splid i samfunnet.

Jeg hadde kuttet i sykepengeordningen og innført karensdager. Systemet misbrukes enormt i dag.

Jeg hadde gått nøye igjennom listen over hva norske skattebetalere betaler for i utlandet, og kuttet betraktelig. Hvorfor skal vi betale for offentlig ansatte i Somalia og i Kina f.eks.? Det er jo det glade vanvidd.

Jeg hadde kuttet det meste av veldedighet og overlatt til befolkningen å bestemme hva hver enkelt ønsker å støtte med sine egne penger. Det samme gjelder flyktninger, som også bør være opp til hver enkelt å støtte personlig med private midler.

Jeg hadde barbert offentlig sektor og byråkratiet tilbake til nivået for 60-70 år siden, og på den måten flyttet arbeidsplassene tilbake til verdiskapende sektor. Men jeg ville brukt penger der de gjør nytte for seg, som f.eks. sykepleiere, hjelpepleiere, leger, politifolk i gatene, osv.

Det er noen av tiltakene man kan gjennomføre for å spare hundrevis av milliarder i året.

Edit: Det er så mye sløsing at det er umulig å huske og skrive ned alt her. Jeg glemte en åpenbar en, barnetrygd til barn som ikke bor i Norge, og som oftest aldri har vært i Norge engang. Hvem klarte å komme opp med den glupe ideen?
Redigert 13.12.2018 kl 07:51

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.