IKT

tunktee
13.12.2018 kl 02:54 1154

Greie fra Santiago som er litt relevant;

Var nettopp ute en tur på butikken og for å kjøpe noe ferdigmat.

Gikk på en liten lokal sjappe for å handle, men forbausende mye folk klokken ti om kvelden.
Kø i fire kasser. Sto fem minutter i kø, og når jeg kom frem så tok hun bare kort. Pitle, trodde det var kun i Norge det kunne skje!
Kortbruken her er forresten stor, og mange bruker overhode ikke kontanter. «Biping» med kortet er mer vanlig enn i Norge.
(Jeg har ikke med mobil og kort med om kvelden tilfelle ran, så måtte stille meg bakerst i køen i en av de andre kassene)

Gikk så for å kjøpe meg en wrap/kebab lignende greie. Også en liten jallasjappe egentlig, litt som kebabsjappene i Norge.
Foodora kan gå å legge seg! Her har de Uber Eat, og de er så stor at de må utgjøre over 50% av omsetningen på flere take-away steder.
Mens jeg satt å spiste var der bare en annen ordinær kunde, mens der var minst 15 Uber Eat syklister som var innom å hentet. Var neste kaos, for de fleste av dem måtte vente på maten, og de to bak kassen løp. Omtrent halvparten med sykkelhjelm, resten med mc-hjelm.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.