Teknisk analyse

Troban
10.12.2018 kl 14:22 2257

Hei. Ja nå ble 6.Desember en knallrød dag, Fredag tok igjen en del av det tapte. Med OPEC avtale. Oljekutt.

Idag faller vi mye igjen. Foreløpig idag. Dårlige handelstall. Mye uro. Nerver. Jeg har aldrig noe tro på "Krakk". Krakknisser.

Finnes ikke grunnlag. Så 500 poeng og mindre som under finanskrisen 2008, finnes det overhodet ikke noe fundament for å tro.

Nå ligger vi og kniver rundt sterk motstand på 820-830. Jeg tror ikke det er kjørt. For denne motstand. At det kan være en et bunnpunkt for korreksjon.

Nå avhenger også mye av makrotall fra Kina og USA. Men mest av hva FED gjør med sin planlagte renteøkning.

For å unngå å risikere , for sterk uro, nedgang,korreksjon og begynnelsen på en resesjon vil nok FED fornuftig som de allerede har gitt signaler på ikke heve renten.

Da mener jeg sterkt at denne korreksjonen vil flate ut.

Om vi da har hatt en korreksjon på 10%. 15%. 15-20% mest vanlig.

Så vil Oslo Børs kunne falle til ned på 700 nivå.

Men med små løfter om ikke renteøkning og snart jul. Hvor mange posisjonerer seg. Vanlig at hver romjul,start på januar blir sterk.

Så vil Oslo Børs, om korreksjon ,bunn, blir 820-30 som nå eller 5-10% til. 720-820.

Nå er jeg ganske sikker på - fra min tråd "korreksjonen er over". at så mye går fortsatt bra I Kina, USA, Norge at en korreksjon mest sansansynlig

"KORRESKJON OVER FØR NYTTÅRSOPPGANG".

Om 15 dager.

Foreløpig TROR JEG IKKE PÅ AT VI SER KORRESKJON PÅ NED PÅ MIDTEN AV 700-TALLET. KANKSJE HELLER IKKE 700 TALLET I HELE TATT.

"MEN ETTER OPPGANG, NYTTÅR" må vi nok ta innover oss alle varsler, alle makrotall, siste år.

Vi får "IKKE NOE NYTT RALLY, REKYL mot 940 og 1000 på Oslo Børs de neste magre måneder og år.

ISÅFALL HAR IKKE INVESTORER,MARKEDER LÆRT.

DET VIL VÆRE ET KRAFTIG VARSELSIGNAL OM DET SKJER. DE NESTE MÅNEDER.ETTER NYTTÅR.

VI TRENGER REALØKONOMI. ETTER EN SUNN KORREKSJON. TAKK OG PRIS FOR AT DEN KOM

VI TRENGER NÅ EN FORSIKTIG,MODERAT OPPGANG OVER TID. HELE 2019 VIL NOK VÆRE PREGET AV MYE "OPP OG NED". USTABILT

"GLANSDAGENE , MED ALL TIME HIGH , 20-30 GANGER I ÅRET. " ER ETTER RASK OPPGANG 2008, DEFINITIVT OVER.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.