Farma

m73102
08.12.2018 kl 21:31 1699

Bravi - hva mer mener du at PHO bør oppdatere markedet om i dag , enn det Schneider gjorde under sin presentasjon 29. nov (hvor presentasjonen ble børsmeldt)? Der ble det sagt at PHO regner med i 2018 å få en total omsetning på 21 MUSD - og gir samtidig et meget offensivt syn for det som vil skje fremover. Selskapet har også orientert markedet om at det snart kommer en ny guiding - senest feb 2019. Jeg håper de venter så lenge som mulig med guidingen - slik at de har det beste grunnlaget til å gi en så presis guiding som mulig inkludert utviklingen innen surveillance mv.

Det er riktig at PHO falt kraftig etter Q3 - og jeg har tidligere gitt min oppfatning hva jeg mener er årsaken bak kursfallet (alt for store forventninger omsetning/overskuddet i 2018, kraftig kursøkning i forkant + shorting)- men mener du/dere at PHO har gitt uttrykk for at selskapet skulle hatt en store vekst i 2018 enn de nå har fått? Har PHO sagt at de vil få overskudd i 2018? Er det ikke 2019/2020 den akselerende veksten vil komme?

Som jeg nå har gjentatt mange ganger - basert på dagens kurs på kr 36, forventer ikke markedet at den nye guidingen vil være dårligere enn dagens? Etter mitt syn kan det ikke være tvil om at selskapet/Schneider mener det er for lavt priset - hvilket også underbygges av innsidekjøp og kjøpsanbefalinger. Spørsmålet er om du/dere også mener det - hvis ja, vil dette være gylden mulighet til å kjøpe billige aksjer. Mener dere at PHO er "riktig priset", dvs at en ikke kan forvente en kursøkning, bør en holde seg unna (ev. vurdere salg). Er det ikke de som klarer å forutse tidlig hva en kan forvente av kursutvikling som tjener mest i aksjemarkedet? Eller er de som alltid følger bjellesauene?

Lykke til!
Redigert 08.12.2018 kl 21:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.