Farma

m73102
08.12.2018 kl 11:43 2219

Bravi - hvilke signaler fra PHO er det du forventer at de skal gi nå? Har ikke PHO skrevet at de vil komme med en oppdatert guiding senest ved fremleggelsen av årsrapporten? Jeg regner videre med at du også har lest presentasjonen til Schneider fra 29. november i år - hvor han er mye mer offensiv og gir klart uttrykk for at PHO kommer til å få en akselerende vekst (dette på et tidspunkt hvor vi var 2/3 inn i Q4). Er dette noe han kun har tatt fra løse luften? I nevnte presentasjon 29. november ser en for seg en omsetning i 2018 på 21MUSD - det er basert på dagens brukerfrekvens. Her må det også tas i betraktning at PHO nettopp har fått tilgang til surveillance markedet (4 ganger så stort som TURBT) og refusjonsordningen trer først i kraft 2019. Samtidig er det fortsatt et stort fokus på å få solgt PHOs unike metode/produkt - hvor BLC får flere og flere anbefalinger i det medisinske miljøet (og blir tatt inn i guidelines mv). Basert på dagens guiding fra Q3 2017 vil PHO i 2020 få en total omsetning på over kr 300 mill (og gå med overskudd). Er det noen signaler vi har fått som tilsier at den nye guidingen vil bli dårligere enn den som ble gitt i 2017? Hva mener du Bravi PHO skal prises til dersom PHO klarer å opprettholde guidingen? Hvis jeg oppfatter deg riktig, mener du at kursen vil falle under kr 20 dersom bruksfrekvensen ikke tar seg kraftig opp. Det betyr at du mener PHO skal gå til all time low og verdsetter PHO til 250 mill (eksl. kontanter) - hvordan begrunner du det basert på dagens situasjon og omsetning? Jeg er usikker på hva du mener at PHO må levere i Q4 for å unngå et nytt kursfall (basert på dagens kurs på kr 36)? Jeg synes det er bra at vi på HO klarer å balansere bildet - samtidig synes jeg ditt innlegg er relativt meningsløst og tilføyer svært lite til diskusjonen.

Det er riktig at PHO er shortet med 1,3 % av aksjene - og jeg mener, når en ser på shortsmønsteret hhv. før og etter Q3, at MW har klart å presse prisen kraftig ned etter Q3. Du fremlegger en påstand om at siden PHO fortsatt er shortet, er ikke nedturens tid forbi. De som shorter har selvfølgelig et ønske om at kursen skal falle - og har tatt et "veddemål" på det. Samtidig må vi huske på at det er 98,7 % som har en forhåpning om at kursen skal stige. Det blir helt feil Bravi å trekke den slutningen at alle selskaper som er shortet MÅ falle i verdi. Det finnes mange eksempler på tilfeller hvor kursen har steget kraftig, og hvor shorterne har brent seg, f.eks i NEL. En må også her være oppmerksom på at MW en eller annen gang må dekke inn de nærmere 300 000 aksjene, dvs. kjøpe de tilbake, det i seg selv kan også være med på gi en stigning i kursen.

Avslutningsvis ønsker jeg å fremheve noen forhold som jeg mener er verdt å tenke over;

- PHO er i dag, etter et kursfall på nesten 50 % fra september, verdsatt til litt over kr 600 mill (ekskl. kontantene). Hva har endret seg ift det fundamentale?
- Underskuddene har minket utover 2018 - og omsetningen fortsetter å øke. I 2018 vil omsetningen nærme seg kr 200 mill
- PHO har fått de nødvendige godkjennelsene, har i 2018 fått tilgang til et 4 ganger større marked enn TURBT, refusjonsordningen trer i kraft fra 2019
- PHO har fått inn en CEO (Schneider) med 25 års erfaring med å bygge opp selskaper (som er i samme posisjon som PHO).
- Har stort fokus på fortsatt vekst i USA og få solgt inn metoden/produktet. Hva vil skje med de andre markedene (utover Europa/USA) dersom en slår igjennom i USA?
- I presentasjonen 29. november (tidspunkt hvor en var 2/3 inn i Q4) var Schneider veldig offensiv i forhold til fremtids utsiktene og den fremtidige veksten.
- Schneider har kjøpt aksjer (kurs kr 38)
- Dagens guiding (Q3 2017), som virker kun å basere seg på TURBT, tilsier en omsetning i 2020 på godt over kr 300 mill (og overskudd). Er det noe som tilsier at PHO ikke klarer å opprettholde guidingen (ev. gi en forbedret guiding)? Bør ikke kursen til PHO ligge betraktelig høyere dersom guidingen fra Q3 2017 opprettholdes?
- BLC har fått den høyeste graden. Flere anbefalinger om bruk av denne metoden i medisinske tidsskrifter/guidelines. Er ikke dette den beste metoden for å avdekke blærekreft?
- Har fått flere kjøpsanbefalinger - sist i går fra Investech hvor det teknsike bildet også tilsier en oppgang (nevnte at PHO kan bli nyttårsraketten)
- PHO steg i går 6,5 % på en relativt høy omsetning dersom en sammenligner med andre dager hvor kursen har ligget under k 40.
- Hvorfor skal PHO, som har finansieringen i orden og som driver i farmasibransjen, bli så sterkt påvirket av det som skjer i dagens marked (oljeprisen, handelskrig mv)?

Jeg mener at PHO er kraftig underpriset, har et stort potensiale og at risikoen basert på dagens kurs er minimal. Men dere må huske på at jeg er aksjonær - jeg oppfordrer dere derimot alle sammen til å sette dere grundig inn i caset PHO og gjøre deres egne vurderinger.

Ønsker dere alle sammen en riktig fin helg!
Redigert 08.12.2018 kl 12:00

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.