Bil og motor

PSI- Investor
07.12.2018 kl 15:04 1886

Ja det er sikkert riktig. Ting lages akkurat bra nok.
Men når bilen er halvveis i et norskt billiv etter en 7-8 år og oppover så begynner det å komme mye feil. Men da er de vel så gamle at det ikke finnes flere igjen av dem f eks i Tyskland sikkert? Hvertfall er det ingen som bryr seg med å teste dem lengre. Og så er de gamle nok til at man slutter å bruke merkeverksted.
Jeg så selv på en 11 år gammel bil som pendlerbil til guttungen. Hel og fin i første øyekast uten rust, trodde det var et kupp. Men fant fort ut at det ikke var verdt vrakpanten engang sånn i forhold til at en ikke kunne kjøre med den slik den var og påkost ville vært mye mer enn bilens verdi om den så hadde vært perfekt. Ingen bakbremser, to oljelekkasjer, knekte fjærer, endeledd, ja husker ikke alt, men beskjeden om at den ikke var å anbefale å kjøre med var klar nok. Han som eide ble helt overveldet og kjørte den rett til vraking.
Nå sier selvsagt ikke dette ene eksempelet alt. Men det var nå samme verksted som påstår at biler nå lages mindre holdbare.
Jeg kjøpte jo forresten en 6 år gammel bil i 2017 for bare 30.000 og endte med å innrømme at det var ikke så billig som jeg først trodde. Den var ikke verdt mer viste det seg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.