Bil og motor

mishka
07.12.2018 kl 14:31 1889

Skal man tro bilbladene som har statistikk på det meste så har aldri nye biler vært mer feilfrie enn i dag, i alle fall de første 100k.km..De har faktisk skrevet mange artikler om hvor bra ting har blitt. Bare for 10 år siden var det nesten ingen biler som kom gjennom 100k.km. test uten annet enn vanlig service. I dag er det mange bl.a BMW X5, flere Toyotaer og så vidt jeg husker BMW 520d. Husker godt selv min BMW E46 Coupe som jeg kjøpte ny i 2000. Hadde det vært en såkalt "dauertest" 100K.KM. på den i dag hadde den falt helt igjennom. Så vidt jeg husker på ca. 100K.km. røyk både vannpumpa, et rele i AC,en vindusheis, og en høytaler på stereoanlegget. I dag hadde det betydd det bilbladene kaller 4 uplanlagte verkstedbesøk på 100k.km. Og det betyr slakt. Bunnen på lista i dag pleier å være omtrent der og det er typisk Fiat Punto osv. Selv Dacia er på maks 1-2 feil i slike tester og det er også de fleste dusinbiler.
Redigert 07.12.2018 kl 14:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.