Farma

Turbo1000
06.12.2018 kl 12:44 2640

Etter hva jeg forstår så er det faste datoer for søknad og godkjennelse av EMAS. Behandlingstiden skal være 45 dager. Jeg tror ikke NANO rakk å søke om godkjennelse i november, men de kan gjøre det med datasettet som nå er presentert for ASH. Om de gjør det kan de få (indikativt) positivt svar på EMAS allerede i januar. Deretter følger en forhandlingsperiode før EMAS innvilges 75-90 dager.

Jeg så ikke noe om at de kunne få refundering ved slutten av EMAS-perioden, men det virker jo naturlig. Ellers er det jo liten vits i å gi bort medisin i 12-18 måneder..- Det hadde jo ikke skadet med en god slump penger fra NHS i H1-20 :)
Selv om PRIME og CMA blir gitt på selvstendig grunnlag så lever de ikke i et vakuum, og de vil selvfølgelig følge med på hva som skjer i England..
Redigert 06.12.2018 kl 12:49

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.