Shipping

Mollen
05.12.2018 kl 16:12 7282

Ja, det tror jeg. Man går ikke til ( handels-) krig med lave jernmalmlagre. Det planen til kineserne nå blant annet går ut på er nok å stimulere innenlandsk forbruk for å kompensere for fall i eksporten. Selvfølgelig ikke ufarlig idet mye av dette finansieres med økt gjeldsopptak... I tillegg kommer de til å satse på store offentlige utbygginger innenfor vei og infra. Det snakkes stadig om at BNP-veksten i kina går ned ( i %), men vi må huske på at denne BNPen har stadig nådd nye nivåer. I absolutte kroner er ikke veksten så mye ned og således kommer Kina til å trenge jernmalm, sement, aluminium osv. på dagens nivåer for å holde hjulene igang. Sålenge nybyggingen holder seg lav tror jeg vi GOGLERE skal greie oss bra jeg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.