Farma

dr. Stockman
30.11.2018 kl 12:57 2876

Mitt eksempel fra i går på TI befinner seg i samme gate. Har den legen jeg har pga at han er en usedvanlig godt informert lege, men han måtte melde passe når han skulle diagnostisere mine symptomer som kanskje kunne peke i retning av hjernekreft. Egentlig ikke så underlig når man vet at legen har noen minutter til rådighet under en konsultasjon. Min niese, som også er lege, brukte litt mer tid på å finne er årsak til mine symptomer, men stod også fast. Etter mange timers googling fant jeg selv frem til riktig diagnose (bekreftet av min lege), som viste seg å være en usedvanlig sjelden tilstand (og heldigvis både helt uskyldig og uten plager). Tenker vi på NANO som "pasienten" så vil nok vi som kan bruke ubegrenset tid (og ofte har 40 års erfaring) kunne stille en mer riktig diagnose enn f.eks. en fondsforvalter som tar en titt på selskapet. Vi har vel alle en fersk "analyse" av Photocure friskt i minne, som kan stå som eksempel på hva som kan bli resultatet når man trekker slutninger basert på noen øyeblikks informasjonsinnhenting.
Redigert 30.11.2018 kl 12:58

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.