IKT

Collin
27.11.2018 kl 17:50 2299

T: Hør hør. Forøvrig har Borregaard gjort nær samme øvelse som Strong. Økt styrehonoraret med 15% og pålagt styre å kjøpe aksjer. Det her er på dagsorden hos norsk anbefaling for eierstyring og selskapsledelse som sier i punkt 8: "Styremedlemmer bør oppfordres til å eie aksjer i eget selskap". Det er en rekke børsnoterte, veldrevne selskaper hvor styre eier lite eller ingen aksjer, se bare på de 5 største selskapene på OSE. Få eier aksjer i selskapene de leder. Kongsberg 4 av 5 styremedlemmer eier ikke aksjer. Statoil 5 av 7 eier ikke aksjer. Marine Harvest 5 av 7 eier ikke aksjer og så videre. I Strong er det også få medlemmer i styre, så totalt utbetalt honorar blir ikke så høyt. Enig med deg T, dette er en diskusjon om aksjekursen som trigger en svært negativ tone ovenfor ledelsen i Strong.
Jeg var selv skeptisk til økningen på 20%, men når jeg har summet meg, SNAKKET MED FOLK, undersøkt saken så lander jeg på at dette i sum er helt ok.

Mens noen klager over kursen, er det andre som vet å kjøpe. Vi har virkelig fått redusert antall aksjonærer i det siste og flere småaksjonærer forsvinner for hver eneste dag. T: håper du koser deg i varmen? Her er det 12 kalde. Bikkjekaldt.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.