Offshore

really
26.11.2018 kl 01:33 2421

Jeg beklager om jeg virket belærende i mitt forrige innlegg, jeg ser du kan dine ting og dette er den beste analysen jeg har sett av likviditeten i DOF.

Likevel er jeg ikke helt enig i konklusjonen. Forfallene frem til slutten av 19 er iflg dine tall ca 3 000 og fri cash ca 900. Cash inntjening fra drift fratrukket renter er 288 MNOK til Q3, ekstrapolert vi det til de 5 neste kvartalene er det snaut 500 mill. Det regnestykket går ikke opp, de vil mangle ca 1 600 mill NOK. Det er også usikkert om Subseas penger kan flyttes til morselskapet uten videre.

Det er greit at en ikke vil spekulere om hva ratene kan bli neste år, men om økt etterspørsel går til å få flere skip i drift og ikke rateøkningene blir det emisjonen om de ikke långiverne er velvillige. Hva de sa om hvor vanskelig det var å skaffe de 900 tyder ikke på at långiverne står i kø.

Momentene du nevner om ballastvann er relevant fra 2020, men hvor stort utslag det får i 19 er høyst usikkert.
Redigert 26.11.2018 kl 13:07

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.